hit.ua -->

Проїзд у таксі подорожчає

Дата публикации: Сен 28th, 2009, категория: Страхование.

Незареєстрованих перевізників зобовяжуть купити ліцензії, встановити таксометри, щоквартально проходити медогляд і двічі у рік — техогляд.
На 20-30% може зрости вартість проїзду у таксі в Тернополі найближчим часом.
Причин ймовірного подорожчання дві: невідповідність цін на пальне до оплати послуг і нова постанова, яку прийняв Кабмін.
— Постанову, яка містить поправки до правил надання послуг пасажирам автомобільних перевезень в дію ще не ввели, — наголошує начальник міського управління транспорту та звязку Степан Фронц. — Разом із тим варто зазначити, що основні нововведення, які нас очікують, це пункт про страхування пасажирів таксі і запровадження поняття самозайнятого перевізника.
Страхування пасажирів стане обовязковим, а незареєстрованих приватних перевізників зобовяжуть оформити ліцензію, встановити таксометр, щоквартально проходити медогляд і раз на півроку — технічний огляд.
— Ці новинки впроваджують для боротьби із нелегальними таксистами та для того, щоб покращити становище законослухняних перевізників, — говорить пан Фронц.
Говорять про подорожчання і в профспілці таксистів.
— Таксисти зараз працюють у важких умовах. Незабаром зима. Потрібно міняти гуму на колесах. Вартість деталей і пального збільшилася, обіг перевезень — зменшився, а ціни на проїзд ми ще не піднімали, — розповідає голова обласної профспілки таксистів Петро Бабчишин (41 р.). — Якщо до усіх цих витрат додати оформлення ліцензії, технічний огляд, щоквартальний медичний огляд і обовязкове страхування пасажирів, то все це спричинить збільшення цін на проїзд у таксі. Якщо постанову почнуть впроваджувати і страховий збір буде високий, ціни зростуть як мінімум на 20%. Разом з тим, якщо газ подорожчає, вартість проїзду збільшаться ще на 10-15%.
Зараз у Тернополі працюють більше 3000 таксистів. Із них близько 1800 мають ліцензію на право перевезення, повідомив він. Згідно з розрахунками пана Бабчишина, страхування життя пасажирів для одного таксиста коштуватиме до 500 грн на рік, зауважує пан Бабчишин. До витрат потрібно буде додати ще кошториси на техогляд і щоквартальний медогляд. А от встановлення таксометрів — додаткові 700 грн витрат для самозайнятих перевізників.
— Якщо держава запроваджує обовязкове страхування пасажирів, то нехай подбає про суму страхового збору. Її потрібно встановити такою, щоб перевізники могли її сплатити. Якщо вартість страховки буде надто високою — кількість нелегальних таксистів сильно збільшиться, — говорить таксист Андрій (24 р.). — А оформлення ліцензії та встановлення таксометра мене не лякає. Його я встановив із власної ініціативи. Клієнт бачить, скільки він проїхав, і я не сумніваюся, яку ціну називаю.
Ідея страхування пасажирів приватних перевезень є хорошою, вважає Петро Бабчишин.
— Такий вид страхування є в усьому світі. Пасажири потягів застраховані, пасажири авіа- та автоперевезень — також, — говорить він. — Але хочеться сподіватися, що зміни будуть не лише на папері чи у гаманці і це дасть реальні результати. Також хочеться, щоб у перевізників був вибір серед страхових компаній.
Водії, за словами голови обласної профспілки таксистів, реагують на новину по-різному. З однієї сторони, страховка знімає з них фінансову відповідальність, а з іншої — розмір стягнення дуже високий.
Представники страхових компаній про новий вид страхування вже чули. Зараз чекають, аби постанова набула чинності і готуються до страхування пасажирів.
— Механізм впровадження цього виду страхування ще не відпрацювали, — каже менеджер партнерських продаж ЗАТ СК Провідна Сергій Захарків (23 р.). — Відома лише максимальна сума компенсацій на одну особу за летальних наслідків — це 102 тис. грн. Для порівняння, у разі загибелі пасажира автобуса внаслідок ДТП компенсація родичам померлого становить 51 тис. грн (за добровільним страхуванням). Пасажири таксі повинні бути застраховані. У Тернополі є приватні перевізники, які добровільно застрахували своїх пасажирів, але їх — небагато.
Більшість таксофірм Тернополя не мають страховки для своїх пасажирів, зазначає пан Бабчишин. Тож зміни їх зачеплять не менше, ніж самозайнятих перевізників.
— Чи вплине цей закон на якість надання послуг таксі — поки невідомо, — каже старший інспектор обласної Державтоінспекції Микола Лецкалюк. — Страхування життя пасажирів таксі потрібне, незважаючи на покращення ситуації із ДТП на дорогах області за останній період часу.
Страхування пасажирів стосуватиметься усіх видів пасажирських перевезень, зауважує начальник управління транспорту та звязку міськради Степан Фронц.
А це — і маршрутні таксі, і вантажні перевезення.
До речі, для того, аби постанова про обовязкове страхування та інші новації набула чинності, її мають надрукувати в газеті Урядовий курєр.
Єдиним, хто може заборонити цей документ, є президент.

 
-->
Войти
23 запросов, время генерации 0,709