Тендери по накатаній колії

Невже тендери Державного територіально-галузевого обєднання Південно- Західна залізниця йдуть по накатаній, як намагаються переконати члени тендерного комітету? Мабуть, цілком позитивне враження від роботи тендерного комітету повязане з тим цікавим фактом, що на поріг цієї установи ще не ступала нога журналіста.
21 серпня Медіа-варта мала нагоду спостерігати, як проводить розкриття тендерних пропозицій це держпідприємство.
Ще не потрапивши на розкриття тендерних пропозицій, відчуваєш, як грунтовно тут ведуть справи. У холі офісу (центр Києва, два кроки від Національної опери) затишно журчить фонтан, розвіює літню спеку. Піднімаючись вгору по сходах, відвідувач знайомиться з галереєю портретів колишніх начальників залізниці, дивлячись на їх симпатичні інтелігентні обличчя, проникається тутешніми глибокими традиціями.
Тендерний комітет засідає у просторому кабінеті за овальним столом. Для учасників торгів та преси — мякий куток на три місця з журнальним столиком. Навпроти шкаф, на полиці якого стоїть симпатичний ляльковий провідник і тримає в руках прапор Південно-Західної залізниці. Дуже комфортно.
О 15-30 починається розкриття пропозицій щодо закупівлі робіт з влаштування котельні, компресорної, системи вентиляції, автоматизації внутрішнього газопостачання, контролю довибухової концентрації природного газу в будівлі дрібноструменного та карбувально-сушильного цехів ВЧД станції Бахмач.
Подано дві заявки: від ТОВ Західенергомонтаж (Львівська область, м.
Новояворівськ) на суму 3 050 798 грн 40 коп і від Колективного виробничого підприємства Енергомонтаж (м. Львів) на суму 3 029 529 грн 60 коп.
Крім кореспондента і членів тендерного комітету, присутня тільки представниця КВП Енергомонтаж. Вона залишається і на наступне розкриття.
О 15-45 приступають до розкриття тендерних пропозицій щодо закупівлі робіт з реконструкції котельні вокзального комплексу станції Козятин-1. Знову ті ж два учасники: ТОВ Західенергомонтаж пропонує виконати необхідні роботи за 2 199 571 грн 20 коп, КВП Енергомонтаж береться вкластись у суму 2 169 999 грн 60 коп.
Представниця КВП Енергомонтаж покидає засідання тендерного комітету.
Натомість до кабінету входять аж семеро представників різних страхових компаній. У мякому кутку всім місця не вистачає, доводиться брати додаткові стільці.
О 16 годині починається розкриття тендерних пропозицій щодо закупівлі послуг добровільного медичного страхування пенсіонерів залізничного транспорту — всього 35 000 осіб. Попри серйозний розмір тендерного забезпечення, 168 000 гривень, на торги подали свої пропозиції 5 страхових компаній.
Комерційні пропозиції були дуже різними. ЗАТ Страхова компанія ІнтерЕкспрес (Київ) пропонує щомісячний внесок 7,5 грн на особу з максимальним річним лімітом відповідальності 15 000 грн на особу, загальна сума пропозиції 3 150 000 грн, наразі укладено 80 договорів зі спеціалізованими медичними закладами. Крім того, пропонується бонусна програма з додаткових виплат, двох планових і одної екстреної госпіталізації на особу, додаткових коштів на медикаменти. АТЗТ Дніпроінмед (Дніпропетровськ) пропонує щомісячний внесок 7,9 грн на особу з максимальним лімітом відповідальності 11 850 грн на особу, загальна сума пропозиції 3 318 000 грн., укладено договори з 39 медичними закладами. ЗАТ Страхова Компанія Провідна (Київ) пропонує щомісячний внесок 5,59 грн на особу, річний ліміт відповідальності 11 200 грн. на особу, загальна сума пропозиції 2 347 800 грн., укладено 6 договорів з медичними закладами. ТОВ Страхова компанія Нафтогазстрах (Київ) пропонує щомісячний внесок 7,8 грн на особу з максимальним річним лімітом відповідальності 11 200 грн, загальна сума пропозиції 3 276 000 грн., укладено 90 договорів з медичними закладами. Торік ця компанія вважалася визнаним фаворитом на тендерах Укрзалізниці, тож не дивно, що заявлена кількість осіб, застрахованих СК Нафтогазстрах (296 613 осіб), втричі перевищувала аналогічний показник найближчого конкурента і майже в десять разів перевищувала страховий пул аутсайдерів. ЗАТ Українська страхова компанія Княжа (Київ) пропонує щомісячний внесок 8 грн з особи, річний ліміт відповідальності 12 000 грн на особу і має 6 договорів з медичними закладами, загальна сума пропозиції 3 360 000 грн.
В кінці розкриття тендерних пропозицій представники страхових компаній ще хвилин пять не розходилися, передаючи з рук в руки на підпис протокол розкриття. Дехто, звіряючи цифри, зустрівся з несподіванкою: клітини протоколу були заповнені не по горизонталі, а по вертикалі, перпендикулярно назвам граф.
Останнє розкриття тендерних пропозицій відбулося о 16-30. Згідно оголошенню у Віснику Державних Закупівель воно мало відбутися 31 липня, але тендерний комітет скористався своїм правом відкласти цю процедуру до 21 серпня. Предмет закупівлі — послуги з виконання робіт по зовнішньому фарбуванню електровозів ЧС-4 (10 од.), ЧС-8 (8 од.), тепловозів ЧМЕ3 (10 од.). Надійшло дві заявки: від ТОВ Інформ-плюс (Київ, вул. Салютна 42, к.
91) вартістю 1 936 328 грн 40 коп і від представництва фірми AMB AT (м.
Алімос, Греція) вартістю 1 330 320 грн. Жодного представника зазначених фірм на розкритті тендерних пропозицій не було.
На цьому порядок денний засідання тендерного комітету було вичерпано.
Микита Анатолійович Рибак, провідний юрисконсульт відділу з організації тендерних закупівель і член тендерного комітету ДТГО Південно-Західна залізниця, любязно провів кореспондента Медіа-варти до виходу, а по дорозі розповів трохи цікавих фактів:
— Залізниця — це така галузь, яка постійно розвивається і потребує різної продукції, запчастин, робіт, товарів, послуг. За старого законодавства було так, що деякі учасники тендерів, які приходили з метою конфліктувати, а не постачати продукцію, демпінгували і чіплялися до дрібниць у документації, блокували життєво необхідні закупівлі, намагалися ставити умови і отримувати для себе якийсь зиск. Були такі підприємства, як Промінь, що постійно користувалися прогалинами в законодавстві для того, щоб руйнувати тендерні процедури. Зараз, відповідно до нового Положення, таких прогалин стало значно менше. Зараз процедуру проведення державних закупівель виписано досить прозоро, тому в учасників залишилось дуже мало засобів упливу на тендерний комітет у негативному сенсі. Зі свого боку ми старанно намагаємось уникати порушень, не допускати їх, бо у нас є зацікавленість, щоб тендери проходили дуже швидко і щоб кінцеві підрозділи залізниці вчасно отримували те, що їм потрібно. Щоб забезпечити безперервний потік численних тендерів, у нас члени тендерного комітету постійно навчаються, підвищують свою кваліфікацію. Ми також завжди відповідаємо на запитання учасників, розяснюємо процедуру, якщо їм щось незрозуміло.
За словами Микити Рибака, після введення в дію Тимчасового Положення учасники тендерів на Південно-Західній залізниці не подали ще жодної скарги щодо порушень процедури. Цікаво також, що і журналісти до візиту Медіа- варти на розкриття тендерних пропозицій ще не приходили.