Обмануті вкладники. Історія друга: Правекс-банк

Економічна правда продовжує рубрику, в якій будуть опубліковані історії стосунків вітчизняних банків та їхніх клієнтів. Наша головна мета — змусити банкірів побачити недоліки власної роботи й виправити свої ж помилки.
Через те, що подібні історії передаються перш за все з вуст у вуста, в банк приходить все менше клієнтів, у той час, як топ-менеджмент не завжди знає, як працюють усі регіональні відділення.
Правекс Банк — це перший в Україні приватний банк, який почав розвиток з гасла Прокидайтеся, панове, життя прекрасне. Це привертало увагу нової генерації бізнесменів, які хотіли позбавитися стереотипів радянської доби.
Після бурхливого росту у 90-х роках банк почав втрачати позиції, в основному через те, що перетворився на типову машину для заробляння грошей. Акціонери банку намагалися зекономити та заробити практично на всьому.
На роботу Правекс-Банк брав чимало молодих людей взагалі без економічної освіти, або тільки після закінчення вищих навчальних закладів. До того ж на керівні посади (начальник відділу, наприклад) залучав фахівців віком 22-25 років. Це робило банк популярним серед молоді та економило чималі гроші на зарплаті персоналу. Однак, молоді спеціалісти припускаються чимало помилок, брак досвіду позначається на якості роботи, і це стає візитівкою банку в будь-якому відділенні по Україні.
Одна із клієнток банку написала ЕП, що її нещодавно дуже повільно і непрофесійно обслуговувала співробітниця банку, яка намагалася виконати операцію поповнення депозитного рахунку. Все виглядало так, начебто спеціаліст і не спеціаліст, а тільки вчора прийшла на роботу до банку, — жаліється в своєму листі дописувач.
А колишній співробітник Правексу розповіла ЕП, що вона пропрацювала в банку 3 місяці безкоштовно. Річ у тім, що банк практикує тримісячний випробувальний термін, і наприкінці його, за словами дописувачки, з нею повинні були розрахуватися. Мою роботу хвалили весь час, казали, що документи на моє оформлення вже практично готові, але наприкінці випробувального терміну розпрощалися, як кажуть, ні з чим, — оповідає дівчина.
Те, що в Правексі панує нездорова психологічна атмосфера, ЕП підтвердили декілька його колишніх спеціалістів. У банку між співробітниками дуже складні стосунки, панує атмосфера не зовсім людського ставлення одне до одного. Скажіть, як можуть ставитися такі спеціалісти ввічливо і професійно до своїх клієнтів? — питає колишній начальник відділу банку.
Однак, некомпетентність персоналу також виливається у фінансові втрати клієнтів банку. Перш за все це стосується прихованих комісій та неоднозначного ставлення до клієнтів. Так, нещодавно дописувачі ЕП придбали побутову техніку в кредит від Правекс-банку. Вартість товару склала 2300 грн., з них початковий внесок — 600 грн. Клієнт хотів оформити на 1700 грн. трьохмісячний договір, але співробітниця банку запевнила, що за дострокового погашення кредиту позичальники не сплачують жодних комісій і штрафних санкцій, та порадила укласти договір на півтора року про всяк випадок.
Тобто, Правекс не захотів грати чесно після того, як НБУ заборонив використання прихованих комісій. У банку знайшли інший спосіб отримання надприбутків. Через 10 днів, коли позичальники вирішили погасити суму кредиту, окрім 119 грн. відсотків їм довелося сплатити ще 831 грн. за розрахунково-касове обслуговування.
Також чимало колишніх клієнтів Правексу незадоволені порушенням графіку роботи відділень. Так, за словами дописувача зі Львова, друзі йому порекомендували скористатися терміновим переказом грошей через систему Правекс-телеграф. Він зателефонував до найближчого відділення банку, гроші було надіслано.
Графік роботи представництва був зазначений з 9 до 19 години. Клієнт опинився на порозі банку о 18:15. Але двері були вже зачинені. Коли він зателефонував з дому на довідкову службу Правексу і поскаржився, що не зміг забрати свій терміновий переказ, йому відповіли: Так треба було постукати добре в двері.
Цей клієнт у своєму листі до ЕП пише, що забув би про цю історію і, можливо, залишився надалі клієнтом банку, але його обурило, що співробітники установи, навіть служби підтримки, перед ним не вибачилися.
У Правекс-банку прокоментувати ситуацію відмовились, посилаючись на те, що керівництво банку змінилося. Нагадаємо, що 27 червня цього року італійський банк Intesa Sanpaolo придбав 100% акцій Правекс-банку, і таким чином проголосив нову еру існування фінансової установи. Хочеться вірити, що так і буде.
Довідка ЕП:
Станом на 1 липня 2008 року активи банку становили 5618 млн. грн., власний капітал — 706,1 млн. грн. Це забезпечувало йому 28 місце в рейтингу Національного банку.
Правекс-Банк — одна із великих банківських установ України, яка діє на ринку більше 15 років. Його засновником та президентом став Леонід Чернівецький, нині діючий міський голова столиці. В структурі банку налічується 585 дирекцій та відділень, а також більше 2 тис. точок видачі споживчих кредитів.
Став наряду з Приватбанком першою фінансовою установою в Україні, яка розпочала видачу іпотечних кредитів.
27 червня цього року Intesa Sanpaolo і мажоритарні акціонери Правексу завершили процес покупки першою 100% акціонерного капіталу АКБ Правекс- Банк згідно домовленостей від 4 лютого 2008 року. Деякі експерти прогнозують, що після цієї події банк докорінно змінить свій менеджмент, стиль та якість роботи на краще.
Ми запрошуємо всіх небайдужих надсилати нам на електронну адресу редакції [email protected] історії та факти відносин банків з клієнтами та особливості роботи кожного з них. Увесь отриманий матеріал буде перевірятися та отримувати належну оцінку.